Η Βιβλιοθήκη του Τμήματος στεγάζεται στο κτήριο Ε10 της επέκτασης των κτιριακών εγκαταστάσεων της Πολυτεχνικής Σχολής του Α.Π.Θ.

Η οργάνωση και η παροχή υπηρεσιών της Βιβλιοθήκης του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών καθορίζονται από τον Κανονισμό λειτουργίας της Βιβλιοθήκης και Κέντρου Πληροφόρησης (Β.Κ.Π.) του Πανεπιστημίου. Το Τμήμα εξασφαλίζει τους οικονομικούς πόρους που απαιτούνται για την υλικοτεχνική της υποδομή και συντήρηση.

Κύριο έργο που επιτελεί η Βιβλιοθήκη είναι η υποστήριξη των προγραμμάτων σπουδών του Τμήματος (προπτυχιακού, μεταπτυχιακών) και της έρευνας. Για την υλοποίησή του παρέχονται υπηρεσίες οι κυριότερες από τις οποίες αφορούν στην ανάπτυξη, οργάνωση και διάθεση της συλλογής, και την ηλεκτρονική πρόσβαση σε πηγές επιστημονικού και ερευνητικού ενδιαφέροντος (Ηλεκτρονικές συνδρομές, Ερευνητική παραγωγή Α.Π.Θ.) που υποστηρίζει η Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης Α.Π.Θ.

Την άμεση εποπτεία της Βιβλιοθήκης έχει η Επιτροπή Βιβλιοθήκης του Τμήματος που την απαρτίζουν με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης μέλη Δ.Ε.Π. του Τμήματος. Στην Επιτροπή συμμετέχει ενεργά και η Υπεύθυνη Βιβλιοθηκονόμος της Βιβλιοθήκης.

Ωράριο λειτουργίας
Δευτέρα ως Παρασκευή 08.00 – 15.00

Επικοινωνία
Τηλέφωνο: 2310 995749
Email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Υπηρεσίες που παρέχονται

Εγγραφή των μελών του Τμήματος (Πολιτικών Μηχανικών) στη Βιβλιοθήκη.

Για την εγγραφή απαιτείται η Ακαδημαϊκή Ταυτότητα και ο ιδρυματικός λογαριασμός (email). Η Ακαδημαϊκή Ταυτότητα χρησιμοποιείται στη συνέχεια από το μέλος για πρόσβαση στο λογαριασμό του και ισχύει σε όλες τις βιβλιοθήκες του Πανεπιστημίου.

Διευκρινίζεται ότι η Ακαδημαϊκή Ταυτότητα ισχύει καθ’ όλη τη διάρκεια που το μέλος φέρει την ιδιότητα που ορίζεται σε αυτήν και δεν σχετίζεται με το τυχόν επιπλέον προνόμιο χρήσης της ως πάσο στα ΜΜΜ.

Δανεισμός βιβλίων και ανανεώσεις

Με βάση τον Κανονισμό* τα δικαιώματα δανεισμού διαμορφώνονται ανάλογα με την ιδιότητα των μελών. Συνοπτικά:

  • Οι προπτυχιακοί φοιτητές μπορούν να δανείζονται έως 6 βιβλία 15ήμερης και μηνιαίας διάρκειας δανεισμού. Η δυνατότητα ανανέωσης δανεισμού είναι μέχρι 2 φορές, εφόσον αυτά: 1. δεν είναι εκπρόθεσμα και 2. δεν δεσμεύονται με κράτηση από άλλο μέλος. Μετά από τις δύο ανανεώσεις οφείλουν να επιστρέψουν το υλικό και, αν επιθυμούν μπορούν να το ξανάδανειστούν εφόσον παραμένει διαθέσιμο (δεν βρίσκεται σε κράτηση).
  • Οι μεταπτυχιακοί φοιτητές και οι υποψήφιοι διδάκτορες μπορούν να δανείζονται έως 15 βιβλία με δικαίωμα διάρκειας δανεισμού τον 1 μήνα. Οι ανανεώσεις ισχύουν όπως και στην κατηγορία των προπτυχιακών φοιτητών.
  • Τα μέλη ΔΕΠ, ΕΔΙΠ και το λοιπό διδακτικό προσωπικό μπορούν να δανείζονται έως 15 βιβλία με δικαίωμα διάρκειας δανεισμού τους 2 μήνες. Οι ανανεώσεις ισχύουν όπως και στην κατηγορία των προπτυχιακών φοιτητών.
  • Σε όλες τις κατηγορίες μελών εφαρμόζονται πρόστιμα υπερημερίας. Με βάση τον Κανονισμό* το ποσό του προστίμου ανέρχεται στο ποσό των 0,30 € ανά ημέρα καθυστέρησης τεκμηρίου.
  • Όλα τα μέλη είναι υπεύθυνα για την καλή χρήση του υλικού και οφείλουν να είναι σε θέση να το επιστρέψουν στη Βιβλιοθήκη όποτε τους ζητηθεί. Ως εκ τούτου απαγορεύεται να απομακρύνεται το υλικό σε άλλες πόλεις και τυχόν αδυναμία έγκαιρης επιστροφής του βαρύνει το μέλος με πρόστιμο υπερημερίας. Σε περίπτωση απώλειας, καταστροφής ή φθοράς του υλικού η συντήρηση ή αντικατάστασή του βαρύνει το μέλος που το δανείστηκε.

Χρήση Η/Υ για βιβλιογραφική και επιστημονική έρευνα

Για την εξυπηρέτηση των ερευνητικών τους αναγκών τα μέλη έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν τους Η/Υ που προορίζονται για δική τους χρήση. Μοναδική προϋπόθεση χρήσης τους είναι η ύπαρξη ιδρυματικού λογαριασμού που απαιτείται για την είσοδό τους στο δίκτυο του Πανεπιστημίου (ταυτοποίηση μελών ακαδημαϊκής κοινότητας).

Φωτοτυπίες

Η Βιβλιοθήκη διαθέτει 1 φωτοτυπικό μηχάνημα που λειτουργεί με προπληρωμένες κάρτες τις οποίες μπορεί κανείς να προμηθευτεί από το Γραφείο πληροφόρησης - εξυπηρέτησης στην είσοδο της Βιβλιοθήκης. Η φωτοτύπηση υλικού διέπεται από την ισχύουσα νομοθεσία περί προστασίας της πνευματικής ιδιοκτησίας που περιορίζει την εξ ολοκλήρου φωτοτύπηση των συγγραμμάτων και προβλέπει τη χρήση της για ιδιωτική μελέτη και έρευνα.

Πολιτική για την κατάθεση διπλωματικών εργασιών στη Βιβλιοθήκη

Προπτυχιακές εργασίες

Οι διπλωματικές εργασίες των φοιτητών καταχωρούνται στο Ιδρυματικό Καταθετήριο του Πανεπιστημίου (ΙΚΕΕ) με απόφαση του Τμήματος.

Οι φοιτητές, μετά από την εξέταση και βαθμολόγηση της διπλωματικής τους εργασίας και εφόσον έχουν ολοκληρώσει τις σπουδές και πρόκειται να ορκιστούν, στέλνουν ηλεκτρονικά στο email της Βιβλιοθήκης του Τμήματος Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. γράφοντας στο θέμα Παράδοση διπλωματικής και αρχείων για την ορκωμοσία :

  1. Το αρχείο της διπλωματικής εργασίας σε μορφή pdf
  2. Ένα αρχείο μορφής doc που περιλαμβάνει τα παρακάτω με πεζούς χαρακτήρες (εκτός από τις περιπτώσεις που απαιτείται η χρήση κεφαλαίων όπως π.χ. σε κύριες ονομασίες ή ακρωνύμια):
  • α. Ονοματεπώνυμο και όνομα πατέρα στην ελληνική και αγγλική γλώσσα
  • β. Τίτλος εργασίας στην ελληνική και αγγλική γλώσσα
  • γ. Λέξεις-κλειδιά (μέχρι τρεις) στην ελληνική και αγγλική γλώσσα
  • δ. Περίληψη στην ελληνική και αγγλική γλώσσα (μία παράγραφος 200 λέξεων στην κάθε γλώσσα)
  • ε. Επιβλέπων /οντες καθηγητής /τές
  • στ. Τομέας και Εργαστήριο
  1. το Έγγραφο Παράδοσης διπλωματικής εργασίας συμπληρωμένο και υπογεγραμμένο

Μεταπτυχιακές και διδακτορικές εργασίες

Οι φοιτητές οφείλουν να καταθέσουν αντίγραφο της διπλωματικής τους εργασίας σε έντυπη μορφή, ΜΟΝΟΝ εάν δηλώσουν στο Έγγραφο παράδοσης ότι επιθυμούν το ηλεκτρονικό αρχείο της εργασίας τους που καταθέτουν στην Υπηρεσία της Κεντρικής Βιβλιοθήκης, να παραμείνει στη βάση κλειδωμένο για 3 έτη. Μετά την πάροδο των 3 ετών, το έντυπο αντίγραφο αποσύρεται από τη Βιβλιοθήκη του Τμήματος.

Οι παραπάνω ενέργειες απαιτούνται για τη λήψη της Βεβαίωσης από τη Βιβλιοθήκη που θα υποβάλλουν οι φοιτητές στη Γραμματεία για την ορκωμοσία τους. Στην ίδια Βεβαίωση αναφέρεται και η τακτοποίηση υποχρεώσεων του φοιτητή απέναντι στις Βιβλιοθήκες του Πανεπιστημίου (επιστροφή βιβλίων και εξόφληση προστίμων).


Περιορισμοί και προειδοποιήσεις

Οι χρήστες απαγορεύεται να φέρουν στη Βιβλιοθήκη τρόφιμα, καφέ, κ.λπ.

Για λόγους ασφαλείας το προσωπικό της Βιβλιοθήκης δεν φυλάσσει προσωπικά είδη των χρηστών όπως, τσάντες, σακίδια, laptops, notebooks, κ.λπ.

Σε περίπτωση έκτακτης διακοπής λειτουργίας της Βιβλιοθήκης, τυχόν προσωπικά αντικείμενα των χρηστών που παρέμειναν μέσα ενώ οι κάτοχοί τους έχουν απομακρυνθεί, ασφαλίζονται στο χώρο μέχρι το επόμενο άνοιγμα της Βιβλιοθήκης.

Σε περίπτωση που παραμείνουν στη Βιβλιοθήκη προσωπικά είδη των χρηστών για περισσότερες από 24 ώρες, το προσωπικό ενδέχεται να τα παραδώσει στο θυρωρείο της Σχολής ή όπου υποδείξει το Τμήμα.

Σε περίπτωση απώλειας προσωπικών αντικειμένων το προσωπικό της Βιβλιοθήκης δεν φέρει καμμία ευθύνη.

Ειδικές υπηρεσίες που προσφέρονται από την κεντρική βιβλιοθήκη του Α.Π.Θ.

Εκπαίδευση – Σεμινάρια

Το Γραφείο Εκπαίδευσης χρηστών προσφέρει σε όλα τα μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας του ΑΠΘ σεμινάρια που επαναλαμβάνονται κάθε μήνα καθ' όλη τη διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους. Τα θέματα που καλύπτονται αφορούν στα παρακάτω:

  • Ηλεκτρονικές πηγές και υπηρεσίες της Πανεπιστημιακής Βιβλιοθήκης
  • Δημιουργία προσωπικής ηλεκτρονικής βιβλιογραφίας – Mendeley
  • Λογοκλοπή και πνευματικά δικαιώματα
  • Παρουσίαση του διαδικτυακού εκπαιδευτικού περιβάλλοντοςτης Πανεπιστημιακής Βιβλιοθήκης (http://elearning.auth.gr)

Εκτός από τα προγραμματισμένα σεμινάρια, διεξάγονται και σεμινάρια προσαρμοσμένα στις ανάγκες των φοιτητών, κατόπιν αιτήματος του διδάσκοντα.

Τέλος, τα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας μπορούν να ζητήσουν και εξατομικευμένη βοήθεια σε κάποιο αντικείμενο, μετά από συνεννόηση με το προσωπικό της Εκπαίδευσης.

Όλα τα αιτήματα παρακολούθησης σεμιναρίων μπορούν να υποβληθούν ηλεκτρονικά.

Υπηρεσία Διαδανεισμού

Η Υπηρεσία δίνει τη δυνατότητα στα μέλη της Πανεπιστημιακής κοινότητας να δανειστούν βιβλία και άρθρα από άλλες βιβλιοθήκες. Η υπηρεσία παρέχεται με κόστος που διαμορφώνεται κατά περίπτωση και εξαρτάται από τη μορφή, την ποσότητα και το φορέα προέλευσης. Τα αιτήματα μπορούν να υποβληθούν είτε ηλεκτρονικά μέσω της ιστοσελίδας της Βιβλιοθήκης www.lib.auth.gr στο σύνδεσμο “Ρωτήστε μας”, είτε στο Επιστημονικό Αναγνωστήριο (Νέο Κτίριο Κεντρικής Βιβλιοθήκης).

Ειδικά για αιτήματα που αφορούν σε διαδανεισμό άρθρων από βιβλιοθήκες και άλλους φορείς της Ελλάδας, η υπηρεσία παρέχεται και από τη Βιβλιοθήκη του Τμήματος, με τη συμπλήρωση ειδικού εντύπου στη Βιβλιοθήκη.

Πρόσβαση σε ηλεκτρονικές πηγές

Ενδεικτικές Πηγές Ανοικτής Πρόσβασης